
LA Takvård är experter på takvård och arbetar i hela Sverige. Deras affärsidé är att så skonsamt som möjligt behandla tak från påväxt och få helt fritt från mossa, alger och lavar – för att undvika onödiga och kostsamma takbyten.
Tjänster
Takvård
Arbetar i
Hela Sverige
Grundat
2004
– Ofta har man inte så bra koll på vad som har gjorts i sitt hus, vilket är lite lustigt, eftersom en fastighet är en väldigt stor investering. Framför allt är det viktigt att ha koll på vilka aktörer som verkar seriösa, och vilka som har varit i huset innan, när det finns så många olika potentiella leverantörer till din fastighet, förklarar Viktor Bolmgren, vd på LA Takvård.
LA Takvård jobbar med att skonsamt behandla tak från påväxt av mossa, alger och lavar, och är ett av de drygt 2600 företag som nu anslutit sig till hustjänsten Bovra. Företaget tror på att ta hand om och vårda redan existerande fastigheter istället för att riva och bygga nytt. För att lyckas med det krävs en god kundkontakt och förståelse för den egna fastigheten. Ett arbete som många gånger kan liknas vid att lägga ett pussel där bitarna är utspridda på många olika platser.
– Vi har funnits i över 20 år och finns i hela landet, så det är ett stort kundregister att hålla koll på. Det händer till exempel att folk flyttar och vi inte får kännedom om vilka de nya ägarna är. Folk har heller inte alltid koll på vad som behöver göras på fastigheten, berättar Viktor Bolmgren.
" Det känns helt klockrent för oss. Vi vill bygga en långsiktig relation med fastigheterna och se till att vi erbjuder en service som gör att fastigheter håller över tid"

Viktor Bolmgren
VD, LA Takvård
Samlar alla viktiga händelser och dokument
Först vid upptäckten av Bovra såg LA Takvård sin chans att skapa eviga relationer även med alla hus de jobbat i genom att skicka in bekräftelse på det utförda jobbet ihop med relevanta dokument till husets digitala tidslinje.
– Det känns helt klockrent för oss. Vi vill bygga en långsiktig relation med fastigheterna och se till att vi erbjuder en service som gör att fastigheter håller över tid. Bovra förenklar processen och gör att vi kan hålla kontinuerlig kontakt med våra kunder. Speciellt smidigt är det med tanke på att kontot hos Bovra kopplas till fastigheten och inte till en specifik person. Det gör att informationen är överföringsbar vid ägarbyten, säger Viktor Bolmgren och fortsätter:
– Nu har vi med andra ord ytterligare ett sätt att få kontakt med våra kunder Även de som tidigare varit svåra, eller till och med helt omöjliga, att få tag på. I långa loppet kommer det säkerställa att vi inte missar att nå ut med information, samtidigt som det ökar medvetenheten hos villaägarna som själva kan hantera sin fastighetsportal i Bovra genom mobilen.